By admin

0

Ulotki w firmie

Categories : Usługi

Ulotki w firmie, niektórzy powiedzą, że to reklamowy relikt przeszłości i totalnie nieskuteczna dziś forma reklamy. Gdyby jednak naprawdę tak było, to wiele światowych marek nie decydowałoby się na reklamowanie ulotkami swojej firmy. Mają one bardzo szerokie zastosowanie reklamowe, ale również informacyjne. Mimo tego, że w naszym kraju pojawiły się wiele lat temu, nadal mają mocną pozycję, której nie zagroził silny rozwój marketingu, chociażby internetowego, który również świetnie sprawdza się podczas promowania lokalnych marek. Ulotka ulotce jednak nierówna. Ulotka, by przynosiła zadowalające efekty, musi być skuteczna. Jak zatem sprawić, by ulotki w firmie były skuteczną formą reklamy?

8 zasad tworzenia skutecznych ulotek w firmie

1. Ciekawa forma graficzna — grunt to się wyróżnić. Niestety to, co często możemy zauważyć to ulotki drukowane na najtańszym papierze w standardowym prostokątnym kształcie. Taka ulotka nie zaciekawi odbiorcy, ponieważ nie wyróżni się niczym na tle konkurencji. Kluczem do sukcesu jest zainwestowanie w lepszej jakości papier, interesujący projekt graficzny oraz ciekawy i niebanalny kształt.
2. Mało treści — być może wielu osobom wydaje się, że ulotka powinna ociekać treścią, by powiedzieć jak najwięcej o danej marce. Niestety jest dokładnie na odwrót. Ulotkę powinno przeczytać się jednym spojrzeniem, by od razu wiedzieć o co chodzi. Żyjemy w czasach, gdzie nikt nie będzie wczytywał się w monologi umieszczone na kawałku papieru. Musimy skupić się na tym, co najważniejsze dla danej marki i przedstawić to w intrygujący wręcz sposób, zaciekawiając odbiorcę.
3. Rozwiązanie problemów klientów — kluczem do sukcesu i sprzedaży jest zrozumienie tego, że klient szuka rozwiązania swojego problemu i sposobu na zaspokojenie swoich potrzeb.
4. Wskaż konkretne korzyści — żyjemy w czasach bardzo dużej konkurencji, praktycznie w każdej branży. Oczywiście dane adresowe są ważne i powinny znaleźć się na ulotce, jednak to, co najważniejsze to konkretne obietnice i korzyści, płynące ze skorzystania z konkretnej oferty.
5. Chwytliwe hasło — aby stworzyć chwytliwe hasło, warto choć trochę znać się na ludzkiej psychice i zasadach jej działania. Człowiek do działania motywowany jest bowiem dwiema najważniejszymi emocjami: dążeniem do przyjemności oraz unikaniem bólu. Chwytliwe hasło reklamowe powinno zatem przemawiać za jednym bądź drugim.
6. Tak zwane Call to action — ulotki, podobnie jak strony internetowe powinny zawierać call to action, czyli wezwanie do działania. W jaki sposób to zrobić? Wystarczy przedstawić na przykład ciekawą ofertę rabatową, ograniczoną czasowo, wzywając do szybkiej rezerwacji telefonicznej.
7. Zniżka z ulotką — to prosty i skuteczny sposób na to, by ulotka nie trafiła do kosza. Wystarczy zaproponować konkretną zniżkę za okazaniem ulotki.
8. Mów, trafiając do konkretnej grupy docelowej — warto przedstawić ofertę na ulotce w taki sposób, aby klient czuł, że mówisz konkretnie do niego. Nie warto uogólniać treści, trafiając do kompletnie niezainteresowanych osób.